onsdag 24 november 2010

Ge sig själv tid!

Det är ju ett ganska NYTT fenomen i mitt liv. "Egen tid" Vad gör man då? Idag gav jag mig själv sovmorgon, känner mig rätt förvirrad nu när jag är 3 timmar senare i dagen! I går kväll när jag kom hem från jobbet kändes det som "men vänta jag hinner knapp med mig själv just nu" känslan kom. Tror den kom som en påminnelse till mig att jag skall vara i mig själv och stanna i det. Det som händer runt mig händer och det påverkar inte mig...

När jag själv märker hur saker kommer till mig på så olika vis, känns det som min väg börjar bli så mycket tydligare - det är en styrka att jag ser det och sammanhanget runt. Som tex när jag vann biljetter av Maria Nylin som driver företaget http://www.raspberryberet.se/. till seminariet som var i måndags med Joseph McClendon. Varför hade jag inte köpt biljetter?? Kan man undra, men ni som känner mig vet hur jag intalar mig själv att jag inte kan och förstår engelska!!! Verkar ju inte riktigt klokt kan jag tycka själv! Men sen jag började "blogga" så har jag börjat fatta att det finns ingen genväg längre. För i andra länder gäller ju Engelska!!! JAG HAR GETT MIG IN I DETTA OCH HAR SÅ MÅNGA BESÖKARE FRÅN ANDRA LÄNDER SÅ DET ÄR JU BARA OCH BITA I DET "SURA ÄPPLET" OCH BÖRJA VARA DÄR DET HÄNDER!..Så att jag vann biljetter just till det seminariet talar ju sitt tydliga språk. Och jag var där:: Ännu en gång TACK  Maria för du öppnade ju genast upp en ny dörr för mig och jag tog mod till mig att gå dit!!

"Att se meningen med livet är -  livet"


Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar