fredag 26 november 2010

"Så skall det låta"

I onsdags var jag med min vän  Lotta på inspelning av tv-programmet
"SÅ skall det låta" som sänds i vår. Det var full rulle vill jag lova. Att ta sig dit i snökaoset var ju ett jobb i sig. Men med 4-hjulsdrift på bilen så ordnade Lotta det med glans. För 15-år sedan var jag också med i publiken, den gången var det också en Peter som höll i programmet Peter Harrysson, jag gick därifrån med autograf av honom som min mormor hade beställt. Denna gång gick jag därifrån med kramp i käkarna! ja varför då?? Vi skojade rätt friskt med varandra innan vi åkte, hur ska vi klä oss och frisyr i detta väder mm. Väl på plats blir vi efter en stund, tillfrågade av en studioman om vi är publik till dagens inspelning!!! ja svarar vi .....så BRA säger den unge mannen och ger oss meddelandet att vi har blivit tilldelade de bästa platserna för dagen...vi börjar skratta och tackar för erbjudandet, går snällt in i studion och sätter oss på våra tilldelade platser som då är längst fram vid flygeln.. In kommer nästa Peter som "utbildar" oss att bli den bästa publiken..Sedan stutsar det in artist efter artist, Markolio, Linda B, Kicki och den siste mannen har jag ju inte listat ut än vem han var, men det löser sig säkert ändå!!! Och vem som är programledare denna gång det avslöjar ju sig på kortet, nej inte jag utan Peter Settman.  Så kan en dag med egen tid vara i mitt liv!  Jag har börjat få mersmak på egentid, undra vad som kommer härnäst???
Nu ska jag göra mig klar för dagen, till stan det blir, för där väntar ett lunch möte. Ska bli så jättetrevligt!

"Att leva är att uppleva"


Kram Mia

2 kommentarer: