fredag 19 november 2010

Meningen med det som händer!

Ja, det har jag funderat kring många gånger. Ibland ser man inte meningen förrens det gått ett tag. Denna vecka som snart är till ända har givit mig många starka insikter på vad som händer och är på väg att hända i mitt liv. Det är både små och STORA saker men så betydelsefulla på olika vis:

  • Att med min patientberättelse få vara med "min" opererande läkare i bla radio http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=4174339
  • Att på Hälsomässan få möjlighet att ge Sanna Ehdin feedback på vad hon betytt som förebild för mig
  • Att med sitt barnbarn få bara vara
  • Att träna vidare på olika sätt som inte varit möjligt, nu byggs det styrka i min kropp
  • Att till skatteverket skicka flytt & adress ändringsblankett på min pappa
  • Att vinna biljetter till ett seminarie med Joseph McClendon
  • Att ta kontakt & bli kontaktad av människor som idag är flera steg före mig 
  • Att snart ringa och beställa fler böcker från Paulúns Näringscenter -de rinner iväg- hur kul som helst
  • Att återigen bli kontaktad för nytt reportage - så spännande
  • Att provat äta glass igen - det gick inte vill jag lova - dumpade rejält
Att detta bara händer tror jag inte på. Det handlar nog mer om att jag valt bort saker som helt omedvetet tagit energi. Nu när jag ser det i en slags "spegel" känner jag en enorm styrka att komma vidare i livet som pågår hela tiden.

Jag vill dela med mig av ett ordspråk som jag har stark tilltro till.

"Framgång får man inte från de stora händelserna utan de små dagliga sakerna som man kontinuerligt gör dag efter dag"


Ha nu en fortsatt bra dag! Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar