torsdag 14 oktober 2010

Gastric Bypass!

Det börjar närma sig 10 års kalas för mig. Nej jag fyller inte 10 År, även om det ibland skulle vara skönt att vara barn igen. Nej det är snart 10 År sedan jag gjorde min Gastric Bypass operation på Sophia Hemmet. Det riktigt PIRRAR i magen när jag tänker på allt fantastiskt som hänt sen den dagen. 


  • Bytt garderob flera gånger - dyrt ja, men såååååå roligt
  • Skor det har jag ju alltid älskat - nya blev det när de andra stod kvar när jag gick
  • Böcker i massor har jag läst - om personlig utveckling
  • Aktiviteter som tidigare var jobbigt som tex leka med barnen blev ju lättare
  • Mina riktiga vänners närvaro i vad jag är på väg - HEJA KLACKEN!
  • Att säga upp sig från fast anställning - hela världen ligger för mina fötter
  • Så kom det en Bukplastik - magen blev platt, ja nästan gråter av lycka
  • Började gå kurser i personligutveckling - inte bara böcker
  • Vet du vad! Mitt i allt skulle jag ta KÖRKORT o vips blev det ett.
  • Började storstäda i relationer - Skilsmässa  "ingen lek"
  • Flyttar än hit o än dit 
  • Får för mycket i knoppen - ringer PROFFICE - de fixade sig jag ut på uppdrag
  • Börjar sälja kläder - NEJ inte mina utan på JOY
  • Jag städar vidare i allt som går - skåp,lådor,förråd,relationer,papper..
Jag skulle kunna göra denna lista hur LÅÅNG SOM HELST, detta är ett ax plock av det som hänt. Jag har fått frågan många gånger om det var värt att göra en Gastric Bapass och mitt svar är JA helt klart. För hur skulle jag ha kommit till denna plattform annars. Insikt efter insikt. Livet känns som en lek många gånger. Det enda jag faktiskt inte kan äta är GLASS för då blir det DUMPING i alla lägen. Jag har testat så många gånger.

"Enda sättet att få en vän är att vara en"


Kram Mia

1 kommentar:

  1. Hej!
    Jag sökte på nätet och hittade dig.
    Jag gjorde också min GBP på Sopiahemmet, gjode den i maj 2010.
    Jag vill ha kontakt med personer som har gjort eller ska göra den

    Du är välkommen till min blogg.
    // Nettan

    SvaraRadera