söndag 3 oktober 2010

Kroppen - Bilen

Vi lever i en ganska tokig värld kan jag tycka mellan varven. Och en av gångerna jag hamnar i det tyckande är när jag pratar energi/bränsle intag med människor. Hur mycket energi/bränsle gör kroppen av med från morgon till morgon??
Vad behöver jag äta för att hålla mitt blodsocker på en bra nivå hela dagen! Även på eftermiddagen på väg hem från jobbet! Där kan de vara tufft.
När jag tänder en brasa i kaminen behöver den ju ved med jämna mellanrum annars slutar det brinna - kroppen gör lika. Får den inge att förbränna slutar den att jobba.
Många jag träffar ler och svarar jag har ingen aning. Men om jag frågar hur många liter bensin bilen drar från Stockholm till Göteborg kan de flesta svara!!!
Bilen lämnas in 1 gång om året på genomgång. Hur många ser om sin kropp 1 gång om året? Det är ju enklare att byta ut bilens delar. Men när kroppen inte orkar längre ja då kan det vara för sent att vakna upp och börja tänka. Ja jag skulle ha lyssnat på kroppens signaler!!


Allt går att lösa, ja visst. Men jag lovar att det har tagit många år att få kroppen att jobba på rätt sätt igen.

"Livet ger oss åter det vi ger åt andra"


Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar