onsdag 27 oktober 2010

3 Ord som jag skall bli vän med!

Hur envis får man vara?? Ja rejält vill jag påstå. Det är kanske därför  mitt liv ser ut som det gör!

Det finns vissa ord som jag har svårt att förstå ibland!!!! Men jo jag fattar vad de betyder  men har inte alltid levt efter deras betydelse. Har tänkt ett tag på hur det skulle vara att kliva ur sig själv och gå bredvid? Den tanken fick mig att se andra saker om mig själv. För det är ju så självklart så mycket för mig. Men inte för andra.

De ord som jag har funderat över är:

  • Lagom - Vad är det?
  • Ledig - Svårt ord men nödvändigt!
  • Sitta stilla - utan att producera!
Det är 3 ord som jag har gett mig själv i LÄXA att börja leva efter. Jag delar det med dig för då har jag ju massa härliga vänner som ser om jag klarar detta. Om inte säg då till....Men hur svårt kan det vara tänker du? Som ett energi knippe som mig kan det vara lika svårt att sitta stilla/lagom/ledig som för någon annan att börja röra sig.

"Använd din energi och koncentration på vad du vill ska hända. Aldrig på det du inte vill ska hända"


Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar