torsdag 14 oktober 2010

Tidig fredagsmorgon!

Det är så skönt att kliva upp tidigt och starta dagen! Vaknade idag med ett virr varr av tankar och funderingar kring livets alla sidor! Var för länge sedan och lyssnade på en man som heter Anders Hagström han sa något som jag återkommer till ganska ofta "Vill jag ha rätt - eller vill jag vara lycklig". Kan man vara bägge dessa? Ja i vissa avseenden tror jag men inte alltid! Vi är ju tex född med 2 Öron och 1 mun...
Äter en liten frulle..hoppar i kläder och tar en rejäl promenad, det biter i kinderna 1 grad varmt ute. Rensar hjärnan under de 30 min som jag är ute. Väl hemma drar jag igång spisen fixar mat till kommande dagar..
Det blir:

  • Köttförs sås med pasta
  • Wokade grönsaker med oxfile 
  • Kokar en kastrull med Bulgur
  • Förbereder för en gratäng med kyckling, rödpaprika,lök,vitlök, kokosmjölk & rödcurrypasta
Nu står allt på balkongen för att svalna.... Ett kort på alla härliga färger som jag totat ihop nu skulle vara trevligt att länka ut, men det här med sladdar och teknik tar sin stund. Det kommer snart egna bilder jag lovar.
En dusch är det dax för nu. Sen blir det jobba på  Dagen är fylld med olika aktiviteter först papper & ordning o reda. Sedan möta härliga kunder i butik..

"En kund glömmer oftast vad hon/han har köpt, men aldrig hur hon/han blivit behandlad"


Ha en bra dag! Mia



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar