lördag 4 december 2010

Delad glädje dubbel glädje..

Vilken dag denna dag är...En lördag i början av December, med så mycket snö som finns utanför mitt fönster och vad mycket kul man kan göra i denna mängd av all snö! Dagen började som oftast på lördagar jag fixar till det som behövs för stunder i hemmet, kollar sedan att allt finns hemma till middagen. Drar sedan  iväg till jobbet som har blivit som ett slags "lördagsgodis" för mig, har jobbat lördagar länge nu, och det är SÅ himla roligt att möta alla härliga kunder....Idag när jag slutade åkte jag hem och där väntade mitt underbara barnbarn Adrian. När vi kommit in upptäcker han en hel vägg med små paket,,vems är alla dom??? frågar han ivrigt, jag svarar till alla "mina barn" vilka är det?? frågar han..jag ler och vi går igenom vilka som är barn till vem. Din mamma är ju mitt barn och morbror är också mitt barn, ja jag fattar säger han men du är ju min mormor och jag får paketkalender! Nästa iaktagelse kommer av Adrian det är olika färger på paketen??? ja för att ni skall veta vems som är vems, vad har jag för färg frågar han..röd..de som är vita är morbrors och guld mammas..han kollar in allt får öppna det som var dagens "lucka" nöjd kille med en liten leksak spanar han in att alla röda paket är större än de andra...efter en stunds funderande över ett mellanmål frågar han men mormor varför får inte du några paket??? När vi ätit klar bestämmer vi oss för att gå ut i SNÖN och ha kul, packar på oss varmt och skönt, hämtar kälken i förrådet och drar ut, inte så märkvärdigt igentligen kan man tycka men det är ju här som jag verkligen får ett STORT kvitto på hur jag kan röra på mig idag med mitt barnbarn som jag inte alls kunde och orkade med mina barn när de var små. Det är vid sådana dagar och stunder som jag verkligen känner en stor lycka i att jag gjorde en Gastric Bypass. För när vi är ute och går med kälken ropar den lille kan du inte springa så det går fortare...jo visst säger jag och springer iväg med honom skrattandes som aldrig förr av lycka vi busar en lång stund, innan vi går in lägger vi oss i snön och gör Änglar........

"Mycket få människor lever idag  - de flesta gör förberedelser för att leva i morgon"

Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar