torsdag 2 december 2010

Hur behålla sin vikt?

Att gå ner i vikt det kan vi alla göra! Men hur i hela friden behåller man sin vikt år efter år, efter en Gastric Bypass operation?  Det jag har gjort är att tagit reda på vad jag behöver i kost & motion dagligen för att hålla mig till min nuvarande vikt på ca 70 kg. Det är en vikt som jag är väldigt nöjd med till min längd.(171). Jag kan röra på mig idag på ett sätt som inte var tänkbart innan jag tappade min övervikt.. Det gäller ju att hitta på olika saker som bränner kalorier och håller kroppen igång. Nu när kylan knackar på rejält får man vara extra kreativ, i varje fall jag som är ute så mycket och motionerar. När kylan har tagit grepp om Sverige på detta sätt. De senaste dagarna har jag gjort följande för att hålla ångan uppe:

  • Tar varje dag minst 1 promenad på ca 45 min, många tunna lager med kläder på mig.
  • Tog en runda på dansgolvet i helgen var på LoveBoat där dansade vi i 5 timmar i sträck- kanon kul
  • Tog en resa till Gävle igen, fullt ös hela dagen med kroppsarbete.
  • Tog tag i en extra storstädning i hemmet - var nödvändigt vill jag lova.
  • Tittat igenom mina förråd i köket & varit o inhandlat det som saknades - många kassar..
  • Två pass i veckan gör jag på vibrationsplattan där byggs det muskler- sommar 2011..
Det är inte enkelt alla gånger att hitta sin inspiration till att hålla igång. Men det blir så mycket lättare att göra alla dessa saker som inte fanns i mitt tidigare liv som överviktig. När man vet och ser skillnaden på vad och hur mycket mer jag orkar idag med min nya kropp...nej det är ju samma kropp!! Men med den tyngden, -45 kg vet jag att det blir SÅ enklare att sväva ut i LIVET..

"Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas"


Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar