torsdag 9 december 2010

Vänskap svårt eller...

Livet är inte alltid lätt, det är vi nog många som tycker på olika vis. Men jag är helt övertygad om att det skulle bli lättare om vi hade en bättre attityd mot varandra och mot sig själv. Hur skall man kunna älska någon annan om man inte älskar sig själv??? För en tid sedan "stötte" jag ihop med en person som fanns i min "omgivning" i samband med att jag gjorde min första operation (Gastric Banding), personen såg att jag gick ner i vikt och även att jag började gå upp i vikt. Det var en och annan kommentar under den tiden att så svårt kan det väl ändå inte vara att gå ner i vikt!!!!! Ja det är ju många som kan tycka det och fundera på hur kan "dom" vara så stor...Glöm inte bort att det finns personer som är stolt över sin övervikt, och det är ju var och ens personliga ansvar att tänka på vad en långvarig övervikt kan leda till, inte någons annan. Vid ihop stötande så kände inte personen igen mig, utan det var jag som sa hej! Vet inte om det var medvetet som de inte "såg " mig, jag kan ha mina aningar om det. Jag sa HEJ kul o se dig det var ett tag sedan,,,,ja det var det,,,hur lever livet med dig??? Inte så bra var svaret!!! Personen tittade på mig och så kom det efter en stund..... jag såg inte att det var du, vad har du gjort du är så smal...och ser ut som hälsan själv, får jag höra. Berättar lite kort om mig själv vad jag gör....att jag gjort en Gastrc Bypass också. I ögat på personen som på den gamla tiden var lika "smal" som jag är nu var det jobbigt, det kom en tår, och en mening från den som var ganska kaxig förr.........jag väger nu nästan lika som du gjorde förr.....ja jag ser att det har hänt något säger jag. Kramar om den som idag inte är för kaxig....I örat får jag en viskning "förlåter du mig för att jag inte var så snäll"?? Ja det gör jag säger jag. För din kaxighet stod säkert för något annat...

"Behandla andra som du själv vill bli behandlad"


Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar