tisdag 28 december 2010

Lilla Spöket Laban. Bullar o Bång..

I dag har det varit kvalitets tid av högsta sort...Lilla barnbarnet som fyller 4 år i januari har haft en önskan till sin mamma, kan inte jag få gå på bio med mormor & morfar!!! Som du säker förstått så lever ju inte mormor & morfar tillsamman. Men den lille han...fixar o donar han. SÅ idag blev det halvdag på dagis. Sedan hem till mormor o kolla läget. Vi tog tunnelbanan in till T-Centralen, på väg in fick jag frågan om gamla stan var lilla stan och Hötorget var stora stan??? Det rör sig mycket i ett litet huvud må jag säga. Vi tar en promenad det är trångt på gatorna...var är popcornen??? jag vill inte gå i affärer lät det också. Men vi skulle ju köpa silver kulor till mamma....vips så gick det bra att gå i affärer. Lycklig kille får en egen påse att ge mamma när han kommer hem.
Vi går till Hötorget hämtar ut våra köpta biljetter i  biomaten.....Går till kön där det skall köpas egna popcorn och en flaska bubbelvatten...Jag vill lova att leendet är STORT vilken lycklig kille. Men snart säger han till morfar du får inte äta innan filmen börjar..Vi går till rätt salong bänkar oss högst upp, rad 7. Oj vad många det kommer till "oss" kommer det efter en stund. Salongen blir full och filmen börjar vi ser Lilla Spöket Laban "Bullar o Bång". En trevlig film med spök bus...så jag hoppas natten blir lagom lugn..Inga spöken!!!! Åker hem till mig och lagar middag, det blir spagetti & köttfärsås, broccoli och sallad. Trött kille ligger på golvet o leker med sina bilar när disken "hoppar" i maskinen.. Sen börjar jag packa ner kvarvarande julklappar som skall med hem till den lille killen o hans mamma...Åker med honom hem...får en stor puss & kram o tack för att vi fått haft en så härlig dag men dig..Vi ses en annandag och myser igen säger den lille killen full i bus..Det är ju för underbart att ha denna möjlighet att få både ge av sig själv till nästkommande generationer. Men det är ju så mycket värt det han ger mig. En stor portion kärlek o glädje som jag lever gott läääääänge på............

"Ta vara på ditt livet det går inte i repris"


Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar