fredag 17 december 2010

Fredagsmys bla...

Nu börjar det skymma utanför mitt fönster. Det är fredagseftermiddag.Festkänslan börjar infinna sig så smått.....fortfarande med en något snällare "tving" runt mitt huvud och en kropp som inte är riktigt är i form  ännu... Men efter kvällens föreställning kanske allt har ramlat på plats igen... ha ha.....ska till Globen & Björn Skifs, tillsammans med god vän...Det blir verkligen en nostalgi föreställning för det är en himla massa år sedan jag var o lyssnade på Björn o gänget.....I ungdomens dag var ju rummet tapetserat med affischer på honom...Jag brukar säga ibland att det skulle vara himla kul att få ha en "Björn" i soffan med gittar, en drömm.......men drömmar kan ju gå i uppfyllelse det ska gudarna veta....får se vad vi lyckas med innan kvällen är till ända.........Ja jag lovar att ta det lugnt, för i morgon är det ju Lördag igen. Då är det ju arbetsdag...så jag skall jobba och linda in massor med julklappar hoppas jag åt nöjda glada kunder..
I går var det också en dag som inte gick att ställa in!!!! För Workshops med Martin Brunnberg och en himla massa trevliga kollegor från landet, det går bara inte att missa. Och vilket härligt gäng... energin sprudlade och idéerna flödade bland oss. Det är helt fantastiskt vilka härliga människor det finns i detta avlånga land...Jag är så glad att få lära känna fler o fler och dela kunskap och erfarenheter med varandra...Kvällen avslutade jag hemma vid köksbordet. Tillsammans med vänner inte vilka vänner som helst utan 3 av mina allra goaste och äldsta vänner,,ja både i ålder och i tid....Ni är bara bäst..Stora kramen för att ni finns i mitt liv....bäde i glädje och sorg...

"Fångad i en dröm" .....en av låtarna i kväll.....

Njut av resten av denna underbara dag i snöyran!

Kram Mia














.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar