onsdag 15 december 2010

Inte deppa!

Det är bara att inse att jag nu är i händerna på en Bacill som ger mig knallröda äppel kinder lite högre temperatur än jag normalt har, med en känsla av att någon har satt en tving runt mitt huvud. Snott min energi men inte förmågan att se det positiva i det som händer...För det är ju inte värt att deppa över att jag nu äter penecilllin för det är faktiskt 2 år sedan jag gjorde det förra gången..så  varför deppa!!!!! Jag blir verkligen påmind nu, hur det var förr i tiden, ja när mina barn var små änglar och "öronbarn". De var mer sjuka än friska under långa perioder under småbarnsåren..och jag var inte ett dugg piggare än de var!!!! Jag var som ett läskpapper drog åt mig alla möjliga virus & baktrius på den tiden. Det är inte så svårt att förstå att det var så. Mitt immunförsvar var inte alls i det skick det borde vara. Med den kost som jag åt då och den oförmåga jag hade att förstå att rätt kost skulle kunnat "gjort" mig till en starkare person...Det fanns verkligen personer i min omgivning som försökte "väcka mig" att det kanske skulle bli enklare för mig om jag tog hand om mig själv bättre. Då var jag inte i det tillstånd att jag tog det på rätt sätt men har under åren som gått, kunnat höra vad de sa och också förstå att det var hjälpa mig på rätt väg som var budskapet...Men jag var nog en fena på att bygga murar runt mig så det var nog inte så enkelt att nå fram..För då var det penecillin kur som oftast 1 gång i månaden......när min lilla dotter var 4 år oj det är längesedan det, men då fick hon "rör i sina öron" och jag blev opererad i bihålorna så det skulle vara lättare att spola sa den kloke doktorn. Sagt och gjort det blev lättare för mig & även för doktorn...Så varför deppa över en liten "kur" nu när kurerna avlöste varandra förr...Det finns så många kopplingar till hur jag mår idag som ett resultat på att jag har tagit ansvar över min hälsa. Där är ju min Gastric Bypass det största verktyg jag har tagit till mig,,,,så med den kom ju resten.....vad äter jag? kan jag må bättre av nyttigare mat?? Tänk när jag fattade den " mattematiken" så mycket som blivit enklare och så mycket godare jag äter idag dessutom...

"Lycka är som en sjukdom. Den smittar"


Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar