tisdag 10 maj 2011

Dagens morgon runda gick via VC...

B 12 spruta..

B 12 ampull
Det var åter igen dax för B 12 sprutan...Veckorna går fort ...jag går var 3:e vecka och får min spruta på Vårdcentralen......Ett himla springande kan man tycka.....Nej inte alls! För utan dessa sprutor skulle det inte fungera alls för mig....Efter min sista Gastric Bypass operation kom vi fram till att sprutor är min grej, inte tabletter.. Om jag inte tar dessa sprutor utsätter jag kroppen för "vanvård" och mig själv tar jag inte på allvar...Så det finns inga genvägar...Bra mat med bra näring såklart......Vad händer om man har dåliga värden på B12??? Jo du kan känna håglöshet, trötthet, molande värk i benen, balansen kan bli sämre och fryser på ett sätt som kan vara svårt att förklara...Kall på insidan av kroppen...
mer info i länken...http://www.1177.se/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Blodbrist-pa-grund-av-for-lite-vitamin-B12/.

Jag hade alla dessa symtom förr...det var ingen dans på rosor vill jag lova....att i unga år behöva sova middag....inlindad i en tjock filt för jag fös!!!! Fryser jag jag ibland men inte på det värsta sättet...och sover middag nej inte alls.......balansen ja visst kan man vingla till ..men det beror nog mera på höjden på mina klackar isåfall.....

Var rädd om dig  - de är värdefull...


Kram Mia

5 kommentarer:

  1. Vilken tur att det finns hjälp att få.Ta det lugnt nu så kroppen tillgodogör sig det nyttiga också.

    SvaraRadera
  2. Åh det där visste jag inget om Mia. B12, mycket som vi behöver ha och kan lida brist på.
    Kram friskusen!

    SvaraRadera
  3. Ujujuj bra du fann detta " botmedel"...

    SvaraRadera
  4. Bra att du tar hand om dig!

    Hoppas att du fick en bra fortsättning på dagen :)

    Kram
    Linda

    SvaraRadera
  5. Hej Tjejer...ja visst är det tur att man inte vet allt om allt...Men livet har blivit så mycket lättare när jag orkar vara vaken och med...Så nu lyssnar jag jag på min kropp & ger den rätt bränsle...

    Njut kvällen//
    Stora Kramen till Er

    SvaraRadera