söndag 1 maj 2011

Kycklinggryta!!

Till middag idag blev det en kycklinggryta med lite thai känsla....den har stått o puttrat en stund på spisen...till kokade jag ris för de som ville ha...Och en stor sallad med alla möjliga saker i...sallad, rädisor,oliver,tomater, zuzzini med lite oliv olja över som är smaksatt med chili..

Kyckling filé är gott och  fungerar perfekt för mig att äta...Man får ju vara glad att det inte växer ut fjädrar av all kyckling man ätit under årens lopp...

Vad har jag blandat ihop DÅ?

  • Kycklingfilé
  • Riven ingefära
  • Lime
  • Röd paprika
  • Kokosmjölk
  • Vitlök
  • Havssalt
  • Svart peppar
Bryner kycklingen i rapsolja o en klick smör, sen i med ingefäran och vitlöken.Blanda runt. Sen pressa limen över kycklingen rör runt, häll över kokosmjölken låt sjuda en stund, ca 3-5 min innan servering blanda i paprikan...

"Hoppas det smakar fin fint om du fixar ihop en gryta"


Lev & njut....Kram Mia

2 kommentarer:

  1. Japp Mia, det här blir det idag, mums. Minns dig från Gärdet när du blev "skolans mest välklädda tjej", minns du? Själv är jag ganska fokuserad på kosten just nu, kör lchf-metoden för att jag mår såå himla bra av det. Ha det gott! Ylva (Eriksson 9:31:))

    SvaraRadera
  2. Hej Ylva, va glad jag blir att du hittat hit...Såklart jag minns DIG...Och även titeln som jag fick som skolans mest välklädda tjej, killen om jag inte minns galet var väl Glenn???? Kläder & färg o form ligger mig fortfarande varmt om hjärtat.. Bra att du fokuserar på bra mat. Det gillar jag starkt..Man blir verkligen vad man äter..Var rädd om dig/ Mia

    SvaraRadera