lördag 7 maj 2011

Det blev...

Inte som jag tänkt  mig i går kväll..............Det blev såååå mycket bättre....Ja återigen så fixar Lilleman ja jag kallar mitt barnbarn så...till det på sitt sätt...Efter jobbet i går kväll skulle vi tillsammans åka och storhandla. En trevlig stund tillsammans i affären med barn & barnbarn...jag handlar och svarar på alla frågor som sakta men säkert börjar komma från min älskade dotter vad är det i allt vi äter????? Hur ska jag kunna allt om det? säger hon vem lär sig sådant och vart...Ja de är bra frågor...i hennes fall är det ju enkelt när jag är med och svarar...

Mitt i handlingen frågar hon Lilleman var de skulle äta till middag??? Han svarar hos Mormor....de va ju så självklart för  honom...ha ha.. den killen...ja men jag har inget klart och de vi handlar nu är klart alldeles för sent för dig...säger jag.........Då kläcker han ur sig..... man jag vill äta hos dig....DET ÄR VÄL BARA OCH STEKA IHOP NÅGOT MOMO...där smälter jag.. För det går inte att stå emot det leéndet och den lycka han har i sig.....Steker ihop något???? Ja men vi gör det enkelt då...och tar med något på vägen.....men då hinner jag inte leka när du lagar mat....jag skrattar och konstaterar det hinner du när vi packar upp allt och dukar bordet...ja okey då säger han och traskar lyckligt vidare mot kassorna......Och med hem tog vi Thaimat med kyckling i såklart.....

Ibland tror jag att saker och ting kan bli självklart både bättre och sämre vid snabba beslut...Men att inte alltid vara så princip fast på saker och ting inte bara tror jag utan verkligen börjar få bekräftat att det ger såååå mycket mer på massor av sätt....att se den lycklige killen tacka för maten och sätta sig på dörrmattan och säga nu åker vi hem.....Ja vad ska man säga.....han var ju mätt - nöjd - och lycklig...

Inte bara han var lycklig.......vi andra också.....Så vad lite kan bli mycket.....Tänkvärt att ta med sig i livet!!!!
Ett hej eller ett leénde kan kanske vara avgörande för så många........


Njut dagen till full//Kram Mia

4 kommentarer:

  1. Det blev ju jätte bra, härligt att man kan. Tänka om och vara flexibel måttet som ni hade en härlig stund. Kram nu ska jag ta frukttallrik till frukost och sedan en stavpromenad...kram

    SvaraRadera
  2. Ja det blev såå mycket bättre än jag planerat..planerat de var o skriva...men de finns ju kvar...
    Njut av din stav runda...bra jobbat Marie,,heja heja..
    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. "det är väl bara att steka ihop något!" jag håller med Lilleman!
    Kram Inger

    SvaraRadera
  4. Ja men visst Inger, varför krångla till det??? Mycket att lära av de små...
    Önskar dig en skön dag
    Kram Mia

    SvaraRadera