måndag 2 maj 2011

Målsättning i Livet...

Att livet pågår här och nu har väl ändå ingen missat?????? Vissa kavlar upp armarna längre och längre  och jobbar vidare kanske i blindo...det löser sig säkert.....Får jag bar operationen "Gastric Bypass" så löser sig allt...Går jag bara ner i vikt så blir allt bra.....I morgon är en annan dag...ja jag skriver dessa ord som i ett led att jag i mitt "tidigare" liv just tänkte så här"... I de flesta områden i livet....Kavla upp o jobba...i blindo...Och när man går ner i vikt är man glad....så klart...tralla lla lllala... Men lägg fokus i stället på vad behöver jag förändra för att behålla vikten?????
Sen kom jag till vägskälet "uppvaknande" här pågår livet för fullt och jag vill vara med...Vem är jag? och vart ska jag???? Så här kommer en god rekommendation från mig....Sätt upp MÅL i livet...Det blir så mycket lättare..Jag lovar...Ett sätt eller en modell är  denna...S M A R T A = MÅL


  • S pecifikt
  • M ätbart
  • A llvarligt
  • R oligt
  • T idsatt
  • A dresserat


Specifikt, vad i detta fall kan det vara vikten
Mätbart, vad väger jag och vad vill jag väga
Allvarligt, va nu ärlig mot dig själv, det finns inga genvägar
Roligt, gör resan trevlig, det skall vara roligt att förändra
Tidsatt, låt de ta tid, när skall du väga/mäta dig vilken dag och tid. Bestäm.
Adresserat, berätta för andra, gör displayer, skriv ner, skaffa stöd.

Utan målsättning i det mesta i livet vet man ju inte vilken väg man skall ta....

Om du inte har kunskap eller det stöd i livet du behöver.Så kan DU boka tid hos mig för fortsatt framgång i livet.....

Väl mött // Mia

4 kommentarer:

  1. Hejsan Oj vad duktig du varit som klarat detta med vikten Grattis .
    Ramlade in här då jag sökte insperation på nätet då jag ska gå ner för resten av mitt liv !
    Japp så är det .
    Min historia är väldigt likt din ,,tyvärr .
    Jag dövar mig med mat !

    Jag kör också Modifast ,,super bra och gott ...
    Mvh Jenny

    SvaraRadera
  2. Hej! Kul att du hittade hit när du sökte inspiration..Det är just de jag jobbar med nu mera att inspirera andra ta tag i sina liv...Du har bestämt dig för att lyckas. Härligt..Modifast är en bra produkt vid kickstart eller som när jag behöver veta att jag får i mig näring och inte har så mycket tid..DÅ tar jag en sådan...Önskar dig lycka till..Hör gärna av dig om du behöver en hjälpande hand på vägen..
    Bästa hälsningar Mia

    SvaraRadera
  3. ja håller med Modifat e inte bara nyttigt..utan gott gott..BRA mia du finns i mitt liv..behöver hjälp och fokus med vikten...kram kram

    SvaraRadera
  4. Gott, Bra & nyttigt. I samma förpackning det är inte ofta... Det känns BRA att fått komma in i ditt liv..vi fix it..

    Ses snart igen..Mia

    SvaraRadera