fredag 6 maj 2011

Mat & Mat!!

Ja ha skulle de vara någon skillnad på mat & mat???? Svaret är JA...de är det...Men i detta stressade samhälle så känns det som ingen vill ta ansvar på riktigt..Det är alltid någon annans fel. Reklamen behöver ju inte alltid vara rätt...De vill tjäna pengar...Men hur ska jag veta vad som är rätt o fel?? Finns det något rätt o fel???

De väcktes återigen mycket känslor i mig igår kväll när programmet "Du är vad du äter" sändes... Jag är verkligen en vandrande reklam pelare på att det är så.."DU ÄR VAD DU ÄTER". För innan jag tog tag i mitt liv med mat o hälsa så mådde jag inte okey & vägde 113 kg... Du är vad du äter helt klart.. jag åt skit och mådde skit...Sedan jag vände upp och ner på mitt liv och började äta nyttig bra mat....så började jag ju och må toppen.. Energi i massor....Att tro att operationen skulle lösa det hela var ju en myt..."Du är vad du äter hela tiden". Med eller utan verktyget operation...sen är det ju så klart jätte olika för alla..Det beror ju på varför man har sin övervikt.....

Det är som Sanna Edhins skriver i sin bok "Den självläkande människan" Mat är verkligen den bästa medicinen som finna....när kroppen får det den behöver så läker den sig själv inifrån. Visst låter det enkelt??? Det är enkelt när man hittat sitt varför till livet....

Nu ska jag ta mig till mataffären..... se vad hyllorna har att erbjuda dagen till ära...Sen kan det komma något nytt spännande recept framöver dagen!!!!!

Den som lever får se!! Kram & Hej//Mia

4 kommentarer:

  1. Jag är pigg o glad, energifylld o har koll- precis som på min tallrik!
    Underbar sol idag :)
    Kram Inger

    SvaraRadera
  2. Härligt Inger. Grattis till full koll... det gör livet så mycket enklare när man har energi..

    O de går inte att missa din energi..
    Njut av dagen!!
    Kramen Mia

    SvaraRadera
  3. Ja detvlåter verkligen enkelt...

    SvaraRadera