torsdag 5 maj 2011

Mulliga barn!

Jag kan inte med ord beskriva den känsla jag får i kroppen när jag träffar Malin Agn grundare av Mulligabarn...http://www.mulligabarn.se/... Det finns så många faktorer som gör att vi är och blir mulliga...Låt det stanna vid Mullighet....inte slå över till sjuklig fetma....En process som kräver otrolig närvaro i det mesta...Så det bästa är ju så klart att det inte blir sjukligt...Och som Barn...är man ju i sina föräldrars händer, det kan förvisso vara ärftligt/genetiskt till en del, men stöd och kunskap till alla behövs i massor......

Och att både sjukvård/skola/samhället/föräldrar/reklambranchen på bästa sätt tar sitt ansvar.....för kostnadera för fetma/obesitas stiger. 

Jag var själv ett mulligt barn. Belönad med fel saker..(tycker jag) för belöning behöver inte vara godsaker och annat som triggar belöningssystemet..Det stannade inte vid mullighet på mig utan jag "reste" vidare till Fetma... Är  inte kvar i fetman, men jag vet hur det är att vara där. Jag brukar ibland ställa frågan: Vem bär ansvaret för min fetman???? Det borde inte vara jag som barn...men det är jag som fått göra jobbet och får göra det dagliga som krävs för att vara kvar i HÄLSA...


Så på detta sätt vill jag önska Malin och Mulliga barn ett stort lycka till!!!!! Jag kommer med stort intresse att följa hennes väg i det enormt viktiga jobb hon gör...
Malin har också blivit tilldelat ett fin pris för sin verksamhet se länk..http://www.playingforchange.se/

Lycka till!!!!  Mia

4 kommentarer:

  1. Hej Mia!

    Du är så bra!!!

    Jag ska se till att länka till dig med en permanent länk från mig.

    Ha en härlig dag

    Kraam

    /Linda

    SvaraRadera
  2. Gulle dej Linda...Jag tycker vi är så bra!!! Tillsammans gör vi livet värt att leva....

    Nu fick jag en endorfin kick av dig...

    Dagen känns underbar solen skiner över oss alla..Stora kramen
    Mia

    SvaraRadera
  3. Ja mulliga barn det är ett bra projekt hon gör ett mästerligt jobb. Kram

    SvaraRadera
  4. Ett otroligt jobb Malin gör....All heder till henne.....

    SvaraRadera