söndag 1 maj 2011

Ny dag - Ny Månad...

Helt klart går tider rätt snabbt....om den gör det i känsla eller om klockan har börjat gå snabbare de är inte jag rätt person och svara på...Men ju äldre jag blir desto snabbare tycker jag nog tiden går.... För helt plötsligt är det ny månad...MAJ månad...En månad med otrolig tillväxt i naturen...Snabb och explosiv...Dagarna blir ljusare och ljusare...dygnet upplevs längre & längre....

Jag blir riktigt imponerad av tillväxten i naturen just nu....Bara mellan igår och idag har det hänt massor märkte jag  när ja var ute och tog min runda nu på morgonen......Bladen större på träder och Mangolian står i full blom...dofterna är explosiva...

Ny dag - ny månad... den energi jag nu fyllt mig med på morgon rundan med alla dofter och all tillväxt i naturen ....ska jag nu använda till mitt egna företagande....Papper papper & papper..... Innan jag gör något annat i dag MÅSTE jag ta hand om min bokföring.....Jag gillar inte när man kommer till "måsten". Men som man bäddar får man ligga...............

Jag gillar papper....När de har sin plats..Undra vem????? som har varit en slarver????


Vi hörs när jag är klar med  mina MÅSTEN.. just nu triggar jag på den sköna känslan jag vet att jag få när jag är klar.......


Kram Mia

2 kommentarer:

  1. Jag är inte så heller så förtjust i ordet Måste. Jag väljer oftast att säga att jag Vill istället :)...men ibland vill man ju faktiskt inte och då blir det ett måste.

    Lycka till med alla "måsten"!

    Kram

    /Linda

    SvaraRadera
  2. Ja idag var det Måsten...nu är det klart..sista måstet idag var tvättstugan,,,klar nu...så nu väntar blåbär o björnbär med kaffe...gottigottgott...

    Njut av kvällen!

    Kram Mia

    SvaraRadera