fredag 17 september 2010

Helt galet men sant det är 16 år

Sen jag rullade in på operations avdelningen på Huddinge sjukhus i dag, för att göra min först övervikts operation en Gastric Banding. Vågen stod på 113 kg. Och jag var riktigt nervös - jag kommer ihåg det som det var idag. Det var ju då jag började min livs resa på alla olika plan.
Jag låg inne 5 dagar efter operationen, det var ett ganska rejält snitt jag hade på magen.

Under dessa dagar fick jag information om vad som var mest lämpligt att äta i framtiden. Flytande perioden, puré perioden och vanlig kost. 

Hej o hå det blev soppor kalla och varma i massor, när jag kom till stadiet puré då köpte jag en stav mixer funkade kanon och den har jag fortfarande kvar en kär kompis i mitt kök, allt gick i rasande fart kilona försvann.

Det var här det började bli motstånd igen. Hur skulle jag äta nu DÅ för att behålla vikten och få i mig näring så jag orkade det jag behövde. Mitt beteende kring hur jag åt var ju kvar det sitter ju i huvudet och inte i magen. Började fatta att det var fler saker som måste till,, läsa har ju aldrig varit min grej men här hände något jag tog modet i mig och började läsa böcker om beteende...Den själv Läkande Människan har varit ett av mina verktyg, en kanon bok. 
Det är helt galet men sant som jag skrev i början att jag har under alla dessa år haft regelbunden kontakt med min Dietist hon har varit mitt Bollplank i det mest. Tack för att du stått ut!

Det ni ser här bredvid är Bandet som satt i min mage, ja jag har det kvar som en symbol. Är om opererad Gastric Bypas nu mera återkommer till när-hur-varför det blev så.

"Ett litet steg i taget är hemligheten bakom all framgång"


Ha en fantastisk dag/ Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar