lördag 11 september 2010

Viktminskning & Rörelsemönster !

Vilken styrka jag får när jag reflekterar över mitt sätt att öka mitt aktiva rörelse mönster!

När jag började förstå att det var mitt ansvar att ta tag i denna kropp var jag i ett ganska destruktivt levande, jag hade ett jobb där jag rörde mig rejält men det var ju kroppen inställd på så det gav ju inget resultat.

Började ge kroppen rätt kost kopplat till ökad aktivitet ja det var ju där skon klämde!

Har alltid cyklat - började cykla mer!
Har alltid gått - går ca 15 000 steg om dagen nu mera!
Åker alltid buss/t-bana kliver numera av minst 1 station före den rätta!
Åker inte buss/t-bana om det är relevant gångavstånd!
Det är bara några saker som jag började ändra, kommer med mera lösningar framöver..

Det är en daglig utmaning att få det resultat jag vill ha, men vilken energi det ger mig tillbaks nu när jag kan se i backspegeln hur min envishet att finna styrka och gå min egen väg har gett mig det liv jag lever idag. Och vikminskningen är jag himla nöjd med - så det är bara för mig att göra dagligen det som behövs för att behålla den!

O jag är helt övertygad om att det jag har gjort kan även du göra. Skaffa bara rätt verktyg så blir det lättare!

"Det är alltid första steget som är svårast att ta"

Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar