torsdag 30 september 2010

Ny kompetens växer fram!

I dag har jag börjat en utbildning till Alkoholrådgivare. Det har varit en fantastisk dag med mycket information om hur utbildningen är upplagd.

  • Alkoholkunskap
  • Motiverande samtal
  • Introduktion i kognitiv beteendeterapi
  • Återfallsprevention
  • Behandlingsupplägg

Att kunna arbeta både som Dipl, kostrådgivare och Alkoholrådgivare med min kompetens som fd "överviktig" och mitt eget sockerberoende som jag har tagit mig ifrån känns som en bra kombination.
En av alla toppen böcker jag läst är Sockerbomben av Bitten Johnsson, en toppen bok för dig som vill läsa mer om vad är sockerberoende och hur skall jag veta om jag är det??

Ikväll skall jag göra av med massa energi på att möblera om, det är lite ovant att sitta stilla en hel dag. Tänkte fixa till mitt kontor. Inreda med ljus och värme.

"Vision är att kunna se hur det skall bli"


Till middag blev det rotsaker i ugn med kalkon till..

Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar