onsdag 8 september 2010

"Det var bättre förut"

Hur menar du då? brukar jag fråga!

När jag vägde 45 kg mer, hur kan det vara bättre?

Bättre för vem? Det har visat sig att under dessa år jag minskat i vikt så har mina "nära" upplevt att det var bättre förut. Ja för dem, var det ju bättre förr... då var ju jag inte den glada idé spruta som jag är idag utan höll ju mest bara med när det var jobbigt o tungt. 

Idag ifråga sätter jag ju varför mår du som du gör!
Hinner inte med det du vill, prioritera då din tid!
Våga sätta gränser!
Jag vet att man hinner det man vill!

Och för dig som funderar på att göra en Gastric Banding operation är mitt goda råd berätta för dem som står dig nära vad du tänker gör, ge dem den information de behöver för att vara en del i din "viktresa".

"Hälsa är något man bygger upp och vårdar precis som en kärleksrelation"

Kram Mia

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar