måndag 20 september 2010

Min första plastik operation

Nästan 3 år efter min Gastric Banding var det dax för bröst reduktion..Den gjordes på Huddinge sjukhus. .Jag ler för mig själv när jag tänker tillbaks på besöket när jag och sjuksköterskan kollade in vilken storlek mina nya bröst skulle ha. Det går inte att beskriva hur dessa "plastburkar" i olika storlekar skulle föreställa  ja just bröst...Till slut hittade vi en passande storlek..

Jag gick från storlek på BH från  DD 90 till B 75. 

Operationen gick bra jag låg inne bara någon dag. Väl hemma kunde jag knappt hälla kaffe i min egna kopp, ganska handikappad var men ett tag, men vad gör väl det när det händer så spännande saker i ens liv.

Stygnen/häft klamrar togs bort på mottagningen. Jag låg på britsen mådde så där när jag kände hur de trixade med mig. Så säger den trevliga sköterskan "dom e ju kanon snygga" jag böjde huvudet lite upp såg något svält och lätt blått....ja de var dom kanon snygga brösten. När jag sen skulle resa mig upp från britsen och kolla i spegeln höll jag på att ramla baklänges. 7 Hg på varje sida var bort och även min mitt punkt i kroppen, gud så svajigt det var ett tag. 1.4 kg det är ju en del att tappa bort.

Här började jag känna mig rätt nöjd det var våren -97.  Ni skulle sett mig njuta i NYA Bikins den sommaren utan band som sitter på axlarna. Det är en stor glädje i mitt liv att jag fick göra bröst reduktionen.


PS: Idag blev det Kalkon med Ratatoil till middag.


"Det bästa i världen finns inom två armars räckvidd"

Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar