söndag 26 september 2010

Hur blev det med sopsäckarna!

Det räckte inte med 48 sopsäckar, nej det blev faktiskt 90 st sopsäckar innan jag var klar med allt. Även flytt- kartonger och annat man kan packa i fylldes med en rasande hastighet..

O varför skriva om detta? Att vara mamma åt sin pappa....
De första 13 åren i mitt liv var han en fantastisk pappa. Men sen hände det massa saker i hans liv, som gjorde att det var den lättaste vägen för honom att ta till flaskan och döva det som gick att döva. Åren gick och jag fick egen familj. Kontakten med honom blev allt sämre. Mitt sätt att agera på den tiden var ju på sätt och vis det samma men jag tog till söta saker när det var jobbigt.

Min pappa o jag har haft en ganska dålig relation de sista 15 åren pga han leverne. Med en ständig oro i kroppen, över om han lever eller inte, har jag under många år haft en relation med hans läkare & sociala myndigheter. Så kom det ett samtal till mig i våras med informationen om att vi tänker värka din pappa! Sen den dagen i april har det hänt  mycket vill jag lova. Sommaren gick och det var mest ett krig i telefon med alla inblandade. Till slut ringde min pappas läkare mig och undrade hur fort kan du ta dig hit!! Oj Oj det får jag ju fixa på något vis så jag tog tåget....

På 3 veckor har jag  tömt hans lgh, pappa är inflyttad till ett tillfälligt boende. Fullmakten är på skriven för mig att sköta han ekonomi. Han är ren, mätt och upplevs väldigt nöjd med allt just nu. Han tittade på mig lite under lugg sist jag träffade honom och sa TACK!!

Jag har fått tillbaks min pappa på ett ganska brutalt sätt!! Det finns mycket att bearbeta kring detta. Han har också frågat efter sina barnbarn...de är ju mina barn han frågar efter..


"Livet är en gåta till för att lösas"


Ha en fantastisk dag!! Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar