tisdag 21 september 2010

Ska man va fin får man lida pin

Ja så har det varit under många år. Mina fötter ha inte haft det lätt att vara med mig jämt. De skulle säkert ha valt en annan kropp om de fått bestämt. Varför kan man ju undra, jag har i alla år älskat att gå i höga klackar. Tycker att det är snyggt, kvinnligt och man får  en himla bra hållning. 

Det kanske inte har varit det smartaste sättet att värna om fötterna, man har ju bara ett par! 

Tyngden på trampdynorna har varit ganska kraftig det är ju liksom där tyngden hamnar till slut. Men vad gjorde det på den tiden hade jag ju inte den smärt som jag numera har varje dag. Undra hur många kilo det blir i tyngdkraft? 113 kg på den främre delen av foten? De var ju tur för mig att jag tog mitt förnuft till fånga och började min viktresa neråt..

Men det finns ju lösningar på allt. Med en ortopeds hjälp så blev det i våras inlägg i de flesta skor, ja man kan flytta emellan alla de par jag har. Kan inte fatta att det är så kul med skor, känns som jag har ett par för var dag. 
Men det är jag värd. Till dig som inte vill göra samma misstag, att bruka kroppen maxat så finns det ju bättre val numera. Även jag har börjat inhandla skor med bättre komfort. 

"Sent ska syndan vakna"

Kram Mia


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar