söndag 12 september 2010

"Från storlek 52 - 38"

I går hände något stort i mitt liv, jag köpte ett par nya jeans i storlek 38. Dom är mörka och lite lägre i midjan än tidigare byxor och smala ben..De känns bra gott må du tro!

När barnen får nya kläder vill de ju gärna sova med dem....det kändes nästan så för mig i går kväll också att jag av lycka skulle vilja ha byxorna nära.. Men de hänger på en galge i garderoben.

När jag började gå ner i vikt efter min första överviktsoperation så sparade jag ganska mycket kläder när jag började byta storlek. Jag hade storlek 52 när jag var som biggast! Till slut började jag bolla denna fundering med min Dietist om hon hade några förslag på vad jag skulle göra med alla kläder????

Hennes svar var precis vad jag behövde för det löd: Om du har bestämt dig för att gå ner i vikt - varför sparar du då dina stora kläder!!! Efter denna dag har jag gjort mig av med allt utom mina största jeans i stl 52. De har jag kvar som en display och det är kanon för ögat att se dem ibland när det känns svårt.

Det har ju blivit ganska många shopping kassar under årens lopp jag har bytt garderob med jämna mellanrum när jag gått  från 52-38....

"Livet börjar på nytt varje sekund. Låt oss blicka framåt med glädje och möta det. Vi ser bättre när vi blickar framåt än bakåt"


Kram Mia

2 kommentarer:

  1. det här var ett underbart inlägg som verkligen kändes i hjärtat...
    kram

    SvaraRadera
  2. instämmer :) inlägg att komma tillbaka till..

    SvaraRadera