onsdag 23 februari 2011

Dumping & Frukost..

Vaknar före klockan idag. Kroppen ja den känns som någon har kör över med ångvält...Kan tro att det är den ökade träningen som gör sig påmind...Vågar knappt kolla hur kallt det är uta...brrrr..Men trär på mig mina varma kläder som jag köpte till Sälen resan och några lager under....Öppnar dörren och ger mig ut...Vill ju påstå att det ÄR kallt med min tro är att det inte är farligt bara obekvämt när det känns som det brinner i kinderna.....väl hemma igen
blir det frukost..har köpt ett grovt bröd på Gamla Enskede Bageri http://www.gamlaenskedebageri.se super gott med massor av oliver i...och bara doften som finns i lokalen sååå underbar. Väcker många sinnen & minnen...
Tar också ett glas med Tranbär och Aronia Superjuice...kompletterar det med övriga nyttigheter som slinker i på morgonen...1 ägg fick också plats i magen...Nu är jag mätt nöjd och belåten....

Att dumpa är nu någon ting som man får lära sig att leva med eller utan. Efter en Gastric Bypass operation så har jag verkligen fått jobba med att hitta balansen med vad och i vilken mängd jag äter för att slippa Dumpa. Det har fungerat riktigt bra förutom just frukostarna. Det är precis så att jag fått lära mig äta 2 frukostar. Dela upp på två gånger....starta med frukt o lite dryck ...sen kommer ägg, fil och En kopp kaffe...hur vore livet utan kaffe???? För någon odygd till last kan man ju få ha.....

"Ibland är det ju svårt att lära gamla hundar sitta"

Kram Mia

1 kommentar:

  1. Morning!!
    Det låter som en bra mjukstart på din morgon. Att ha ett riktigt bra bageri i närheten är livskvalitet. Min frukost har varit mer av gammal vana-typ, men fil & frukt & te i alla fall, kunde varit värre. T.ex. svart kaffe, wienerbröd och en Gauloise :-)
    Ha en fin dag, kram på dig!!/Alf

    SvaraRadera