fredag 4 februari 2011

Sälen mat!!

Förberedelse.
Kokboken kom fram.
Ananas- och kycklinggryta.


Vi är ett gäng glada tjejer som skall ta oss mot Sälen snart. För mig blir  det första resan till fjällen sen jag var barn, det är ju rätt många år sedan. VARFÖR? Har jag inte varit till fjällen sen barn??? Det har ju rätt mycket med min Övervikt att göra. Det kändes inte bekvämt helt enkelt. Men efter Gastric Bypass operationen öppnas det hela tiden nya dörrar och möjligheter...Ska jag våga stoppa fötterna i ett par slalompjäxor? Skidskola? Eller fega ur och åka pulka???? Ja det lär ju vis sig snart.....
Vi har delat upp mat bestyren mellan oss. Middagen som serveras från min sida blev en Ananas & Kyckling gryta. 

Recept (2 portioner)
2 kycklingfiléer
1 burk ananasringa + juice (osötad)
1 msk olja
1 msk finhackad ingefära
1 dl finhackad purjolök
3 msk hoisinsås
½ dl mörk soja
½ liter kycklingbuljong
salt och peppar

Tog gånger 3 av dessa ingredienser för vi är 6 st, som skall bli mätta och nöjda. Till kommer det serveras Bulgur och grönsaker...

"Grytan kommer till sin fulla rätt om den står över natten,,,jag lägger din i frysen"

Se de snöar......Kram Mia












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar