tisdag 22 februari 2011

Sömnbrist!


Sömnsvårigheter har blivit en svensk folksjukdom. Många fångas i en ond cirkel av stress, vaknätter och tröttsamma dagar. Men det finns hjälp att få. 
”Tacka nej till uppdrag och sociala belastningar. Ta kontroll över ditt liv”,
Råder sömnforskaren Torbjörn Åkerstedt.
Jag känner igen mig rätt så väl i denna artikel..SÅ här var det mycket förr i tiden..När jag skulle ta hand om allt och alla..Det var ju jag som drabbades av att inte kunna stava till ordet NEJ...
Se länken..
Att finna roten till det onda gör ju att det blir enklare att ta tag i sin situation, så som tex:
  • Stress
  • Dåliga relationer
  • Höga krav på sig själv
  • Äter för dåligt

En sak som har fungerat bra för mig är ju att:
  • Träna regelbundet gå varje dag/Gym 3 d/v.
  • Säga Nej, inte just nu.
  • Sänkt mina krav på mig själv.
  • Ge kroppen den mat den mår bra av.
  • Orka vara ledig.
"Häng på när sömntåget går"...........Må väl//Mia




.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar