måndag 17 januari 2011

Kvällsfilosofi..

  • Om du gör det du alltid har gjort får du det du alltid har fått.

  • Den viktigaste frågan på jobbet är inte "Vad får jag?" - Den viktigaste frågan är "Vad kan jag bli"?

  • När du vet vad du vill ha och du önskar det starkt nog kommer du att finna ett sätt att få det.

  • Motivation i sig själv är inte nog. Om du har en idiot och motiverar honom - får du en motiverad idiot .

  • Skolutbildning ger dig en väg för livet. Självutbildning ger dig en förmögenhet.
Tankar från Jim Rohn, Amerikansk affärsfilosof. Författare & Idéskapare till böcker .. 

Nu börjar denna dag ta sig till sin ända..Det har varit en givande dag på många sätt...Träffat nya intressanta personer jag har fått flera intressanta telefon/mailkontakter. Helt klart en väldigt bra dag. Jag "hittade" ju mitt skrivbord  dessutom. Det var inte planerat att jobba med det i kväll men jag sökte 1 papper och innan det dök upp fick jag ordning på de andra..
I morgon väntar en av de sista dagarna på alkoholrådgivarutbildningen...MI= Motiverande samtal och handledning står på agendan...Mycket intressant dag! Helt klart bra om jag börjar leta min säng..

Sov sött/Mia


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar