fredag 28 januari 2011

Morgon meditation!

Början på köttfärssår & pannbiff.

Mozarella,tomat,purjolök & olivolja.

Turkiskyoghurt,vitlök,chili,citron & flingsalt toppad med oliv.

Pannbiff stekt i ugnen.

Köttfärssås ganska het.
Morgon stund har guld i mun!! Ett gammalt ordspråk. Jag tycker att morgonen är en bra tid på dygnet att vara  kreativ eller sena kvällen..Men idag har jag myst runt och fixat lite färdigt för helgen. Något att stoppa i matlådan till helgens jobbar pass och när jag kommer hem...Är jag i regel ganska nöjd med att öppna kylen och kolla vad äter vi i kväll?????? Det kommer ett eko ur kylen vi väljer det som finns o välja på...till det hela finns det ju även kolhydrater för dem som vill..Denna gång finns det Ris, spagetti & bulgur på¨gång...För andra kanske en god bok är meditation eller något annat..men jag kan komma till ro riktigt bra när jag står i köket och kollar vad som finns och  vad det kan bli....Kan ju upplevas helt galet för vissa, men inte för andra..Det spar både tid, disk och framför allt massor av pengar att göra mycket på en gång..Ta reda på det som blir över och göra nya maträtter av det...För visst är det väl så att pengar inte växer på träd??? Nu står allt ute på balkongen och kallnar.....jag känner mig full av skapar energi....helt övertygad att det behövs även denna dag......

Fredags mys det blir med hallon o kesella....


Solen skiner det luktar vår i kylan...kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar