lördag 29 januari 2011

Spök röster!

Innan jag tog tag i mina Överviktsproblem hade jag en del "hjärn spöken" som kunde få mig att göra saker som inte alltid var helt genomtänkta...Som att äta kakor tex... Det var het omöjligt att ha hemma och öppnades paketet så var det som ett krig att ta en eller två...när man kunde äta upp hela och sen känna skam och skuld över sitt sätt att bete sig...När min sista Överviktsoperation var gjord "Gastric Bypass" ja de är många år sen...Men där vaknade ju även jag upp och började ändra det mesta här i livet..Som  även min kärlek till kakorna och varför i hela friden är de så goda????? Ställde mig många frågor ???? Vad är det jag hittar i kakorna som jag saknar i livet??????

Igår kväll ganska sent kommer min underbara son och frågar!!! Mamma  finns det något gott hemma???? ja massa frukt & nötter svarar jag!!! Han var inte nöjd riktigt nöjd  med svaret... är det helt säkert??? vi kollade i skåpet i köket och längst där inne stod ett paket med gamla "spökröstkakor".. De har stått länge länge länge...för nu kan jag ha kakor hemma....rösten är under kontroll... jag vet att den lyckan sitter i så mycket annat än att äta kakor bla...Hur kan man värdera sig själv??? Kakpaketet öppnades....jag tog en för jag hade kaffe på G...men huvaligen vad de smakade illa....de drog i munnen av den söta smaken....jag tog en tugga....la den på en tallrik och knäppte kort....

"Det finns hopp kan jag lova att det går att ändra på det mesta här i livet...som att få bukt med någon slags tröst ätande tex.....så ge inte upp... se dig själv i spegeln.....vem är den viktigaste personen i ditt liv???"

Stora kramar till hela världen....Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar