söndag 2 januari 2011

Städat kylskåpet!

Gud så skönt att det är över nu. Alla dessa helgdagar. Även om mitt kylskåp är rätt okey fast det är jul så läääängtar jag tillbaks till MITT vardagliga kylskåp. Nu har jag städat bort allt som påminner om helg förutom Lamfiolen som är delad i små händiga bitar och fick en plats i frysen.....Efter min Gastric Baypass operation så är det ju inte lika enkelt att stoppa all denna blandning i magen. Jag mår inte bra då, dumpar o känner verkligen hur jag har lärt mig att äta riktigt bra mat. Och då saknar jag ju inte allt detta på samma vis!!! Men som sagt jag lagar ju gärna traditionell julmat, men blandar rejält med massa nya nyttigare saker. Nästa jul blir det ännu mer, men före kommer ju Påsk så tills dess får man ju lista ut något spännande o testa på övriga..
Snart har 2 dagar på nya året gått..Det känns riktigt bra.....jag ligger lite före i min planering.....herre jösses så de käännsss BRA!!! Kan det ha något med mitt nyårslöfte att göra måntro????? Jag som känner mig själv vill ju påstå det. Men hur knäpp kan man vara som behöver ge sig sjäv sparkar i baken. Om inte jag gör jobbet ....så blir det ju inget heller...O vägen behöver ju inte vara rak...bara jag vet vart jag är på väg...Och jag vet var jag är på väg...Ska bara ta mig själv på allvar...Det är de som gäller 2011!!


"Din insida speglar sig på din utsida - så ät som du vill se ut"


Kram Mia

1 kommentar:

  1. Så ät som du vill se ut...Då menar jag ju din lyster på bla hår, hud, naglar & hur hela din kropp leder o muskler mår. För skönheten sitter ju på insidan tror jag/Mia

    SvaraRadera