fredag 28 januari 2011

Som du sår får du skörda!

Den filosofin är så sann.. Sår man djupt får man djupa relationer sår man lite för lätt blir det bara ytligt..Ibland går sådden fel, blir övervattnad eller helt enkelt inte ompysslad .....torkar ut eller går helt fel...Det kanske blir ohyra på den dessutom vad gör man då...Vänder sig till någon annan eller den som har fått ohyra???? Under alla de år jag har lämnat det gamla överviktiga livet bakom mig med allt vad det innebar.......till det liv jag lever idag och väljer att leva, så har det väckts många tankar om mycket...
I går väcktes jag rejält av två stycken helt fantastiska tjejer på 16 år.. Deras mod att berätta om hur de är att växa upp i ett hem med någon förälder som har alkoholproblem...De går 1:a året på gymnasiet ...de berättade också om deras känsla att känna sig så mycket äldre än vad är...ansvar...att vara mamma åt sina mammor som de var i detta fallet....De framkom också i deras berättelse att det är svårt att lita på oss som är VUXNA!!!!! Att de själva har fått letat upp den hjälp som finns att få...inga vuxna som vågat bryta isen och sträckt fram en hjälpande hand....Det finns så mycket på så många sätt att göra i detta samhälle....Vakna upp våga se det du ser. Var inte så rädd...Det är inte farligt att vara medmänniska, jag lovar...Jag var också rädd många gånger i min barndom- ungdom...när tryggheten inte fanns där den skulle finnas i hemmet..

Tulpanerna passerade jag idag på väg till jobbet...med tankens kraft skickar jag ett stort fång till de fantastiska tjejerna jag träffade igår. De är värda att få skörda stort.


Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar