tisdag 18 januari 2011

Mat Mat & Mat..

Ständigt dessa funderingar kring mat??? Är det så? Vad ska jag äta? Vad behöver jag äta? När ska jag äta? Dieter? Metoder? Piller? Pulver? Finns det några rätt o fel? 
Det har jag funderat på! Och kan ju avslöja att jag har testat allt inklusive 2 överviktsoperationer...Gastric Banding -94 och Bypass 2000... Att tro på genvägar det är ingen bra idé, det brukar bli senvägar.  Att gå på olika dieter, kan fungera ända tills dagen kommer när det är mat man skall börja äta igen!!! Det är ju bra om man har kollat sitt sätt att hantera "hur jag äter" så det inte blir att man ramlat tillbaks i det gamla mönstret...Bryta gamla invanda mönster och skaffa sig nya mönster som gör att även vikten stannar kvar. Livet blir ju lättare då.. Med bra delmål och mål  kan vi alla fixa det.. Jag lovar det!! För har jag kunna ändra så kan även DU.. Det var efter den sista operationen som jag började få ett jätteintresse på vad mat kan göra för kroppen... Och det ledde ju även till att jag 2007 gick  Kostrådgivarutbildning hos Paulun´s Näringscenter.. Att bara stå vid spisen och skapa det har jag alltid gjort. Men det har inte varit så nyttigt som det är nu för tiden...Laga mat efter recept har aldrig varit min grej..Men jag tänkte börja lägga ut lite mat förslag på Bloggen och så kommer jag ju och skaffa mig en recept bok på samma gång. Det är ju roligt och stå och skriva upp vad man stoppar i grytan /pannan/ugnen och en förutsättning om jag skall kunna dela med mig vad jag äter ..... idag blir det tidig middag ....Efter maten skall jag åka på helkroppsmassage...så som jag läängtar.......

På tallriken ligger:
Torsk stekt i smör kryddat med citronpeppar
Så en wok av morötter, gullök, rödpaprika, vitlök, vattenkastanjer, gröna brytbönor. Kryddat med Chili och citron
Apelsin skivor...Hällde lite olivolja över.

"Smaklig måltid" 
Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar