söndag 16 januari 2011

Som ett bildspel...

Igår när jag hade jobbat klart mina timmar på JOY...och de timmarna gick jättesnabbt för de var många som hade vårkänslor och gick med kassar fyllda med lite ljusare kläder...det sög i köptarmen efter en mycket snygg klänning...men de blir inget nytt just nu.....

Halkan ute påverkar ju helt klart mig..som är med fötter och SL kort. Det tar längre tid att flytta sig helt klart. Men jag tog mig till Ersta sjukhus..där en av mina goa vänner ligger efter sin Gastric Bypass. Det är en bra känsla att kunna vara ett stöd för andra som gör detta... Och i mitt huvud blev det som ett bildspel igår när vi satt både länge och väl och pratade o allt mellan himmel och jord. Med vatten, buljong , soppa och kaffe och inte minst 1 tesked som man använder sig av för att få i sig vätska...Vi satt och pratade mat vad åt jag vilka soppar blev mina favoriter. Jag gillar ju stark mat och hittade en soppa som jag för stunden glömt av namnet på men den var en höjdare för mig att sörpla i sig...Sen levde ju jag med min mixer stav ....och lever med min mixerstav fortfarande mellan varven...Efter några timmar lämnade jag Ersta...jag lämnade kvar en stor kram och lite tidningar och en trött vän...  Väl hemma så tog jag faktiskt min kropp på allvar och gick och vilade en stund, jag har gått med en inte alltför trevlig huvudvärk de sista dagarna...Inte så konstigt för jag har sovit alldeles för lite ett tag nu. Men det går ju inte i längden..Avnjöt resterna av fredagens middag i soffan som var med wokade grönsaker och kyckling blandat med matvete....gott!!!! till det tog jag lite turkisk yoghurt med citron och chili i som topping...

"Njut av dagen - den är första dagen på resten av ditt liv"


Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar