lördag 15 januari 2011

Tränar...

Godmorgon...för mig är morgonen god! Var uppe i tid och tog en sväng i halkan. Sovit som en stock har jag gjort men tycker nog att nätterna är bra korta ibland....fredagen var en dag som återigen gav massa nya perspektiv på livets alla med och motgångar....Som att låta sig "frivilligt" bli fotograferad i en träningsanläggning http://www.biokarma.se/...men här tillbringar jag ju regelbundet tid numera..och träningen är ju ett led till att bygga muskler..som håller ihop min kropp. Jag bor i en överrörlig kropp. Och då har min "feta" kroppskorsett fungerat som en "JÄTTEGÖRDEL"......så i takt med min viktnedgång efter min Gastric Bypass har jag i perioder haft jätteont och liksom inte fått med mig kroppen på allt. Det är så otroligt skönt att se alla dessa fördelar med sin viktminskning. Allt som jag jag idag kan göra med ett leende på läpparna. Livet var inte så enkelt förr när jag bodde i den stora kroppen....Men det är en daglig utmaning att vara här. Men en utmaning som är värd varenda svettdroppe...och det här med att ändra sina matvanor...det är ju inte så krångligt som "man" kan tro...Nu har ju jag inställningen till att lära sig äta allt!!!! MEN i rätt mängd och vid rätt tillfällen...För jag vill ju inte avstå livets allt det goda..Det är nog här det "kör" ihop sig för de flesta för hur skall man veta allt det????? 
Lite olika förslag från mig kommer här!!!!

  • Lära sig hur kroppen fungerar
  • Energins inkomster = det du stoppar i munnen
  • Energins utgifter = det du rör på dig
  • Sätt upp mål så du vet var du är på väg
  • Vilka "verktyg" saknas för dig
  • Motivation, kunskap
Eller som jag trodde förr att det är säkert någon annan som löser det åt mig....men nu var det ju inte så det var. Det var ju jag som skulle fatta att det var jag..som skulle få ordning på allt..
Så vem är den viktigaste personen i ditt liv??? Den frågan har jag ställt mig många gånger...Nu vet jag att det är JAG som är det....

"Jag hoppas jag kan vara ett verktyg för just dig"


Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar