lördag 22 januari 2011

Sätter på TV:n..

Det blir snabbt en tillbaka blick i livet..Just denna dag är det Lustans Lakejer som firar 30-år som artist i morgonsoffan..Under gymnasietiden så var det mycket av deras musik som gick i min stereo...Lustigt att dagen startade så för...när kvällen kommer.... blir det ju också en resa tillbaks i livet för då gäller det PARTY!!! Med Love Boat....Musik från 70-80 talet.... Lördag = jobbadag för mig!!!  Så jag hoppar i lite kläder tar min kamera med och går min morgon runda..Vilket otroligt härligt väde klar blå himmel och fåglar som kvittrar..inte bar jag som kvittrar denna morgon...Hemma igen blir det frukost. Finncrisp med kalkon o groddar, 1 tomat. Ja så tar jag omega-kapslar och lite annat smått o gott så det inte tryter i mina depåer med vitaminer & minaerler.. Hör då en kvinna på TV:n som pratar om örter...spetsar mina öron extra noga för det är ju jätte  intressant....SÅ säger hon att Rosmarin ger en, varm - smart - snygg känsla i kroppen..hon gör Te av det. .Det är ju underbart att lära sig nytt hela tiden. Ska nog kolla in vad hon har mer att lära ut, (Rosendahls trädgård)  ...Men helt klart så fann jag genast ett nytt användningsområde av denna ört..Skall nog slinka in på affären efter jobbet & köpa Rosmarin.....Det bli en låååång dag i dag...gäller att tänka till, så till lunch innan jag hoppar in på jobbet dricker jag en Allévo Shake. Håller mig tills det är dax för mellanmål idag blir det keso och frukt när jag kommer hem..

"Att vara mat smart är inte alltid lätt - men vem har sagt att det ska vara lätt"


Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar