fredag 18 mars 2011

Bod Pod mätningen!


Igår fick jag verkligen ett " kvitto" på vad min ökning av träning har gett för resultat... Ökningen har ju varit Vibrations träningen som  jag startade med i september 2010.. på  Biokarma. http://www.biokarma.se/content.php?page=2  För övrigt har jag levt som jag gjort de senaste åren med bra mat och många steg varje dag (ca 15 000)...

Fick nästan en chock igår när jag gjorde en ny mätning i BOD PODen. På 6 månader har jag jag förändrat enligt följande:

Fett:                          sept 46,6% & 34,9kg   Igår 39,4% & 28,8kg
Fettfri massa:           sept 53,6% & 40,3kg   Igår 60,6% & 44,4kg 

Det är ju helt underbart att det går att göra sådana förändringar. Lagt på mig 6 kg muskler, 1 kg i månaden har jag fixat... Dessutom var vikten mindre denna gång -2 kg. Så det är alltså en himla massa fett som ombildats till muskler... Det känns bara så underbart...Nu nästa utmaning att fortsätta i samma spår med ny mätning om 6 månader...............

Motivationen ja den vill jag lova är på topp..Kan den vara något annat????? Nästa steg är att öka "flåset" på ett bättre och mer effektivt sätt... snart är cykeln framme....

Möt livet med öppenhet & ha rätt glasögon på dig....Kan jag kan DU....

Kram & Lycka Mia

Om Bod pod:
Att mäta sammansättningen på kroppen är ett perfekt verktyg om du ska göra en större förändring, vill komma i form, gå ner i vikt eller gå upp i vikt. En våg avslöjar bara hur tung du är. Med en Bod Pod får du dessutom reda på vad din kropp består av. Genom att mäta Bod Pod regelbundet håller du koll på att viktminskningen/viktökningen sker med kvalité, det vill säga att du bygger muskler och tappar fett och inte tvärtom.
Vilken fettprocent ska man ha som kvinna?
20 – 30 % = normalt (9-20 % för män)
30 – 40 % = överskott av fett (20-30 % för män)
Över 40 % = risk för ohälsa (Över 30 % för män)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar