lördag 5 mars 2011

Härlig morgon!

Visst finns det hopp!! På att våren börjar knacka på dörren.. Nu på förmiddagen har jag varit ute och tagit en runda i solen.... Hur skönt som helts, men halt.. Broddar skulle suttit snyggt. Men nu valde ju jag att vara kaxig och inte köpa sådana. Men till nästa vinter...får man kanske tänka andra tankar..Det låter ju så kul när man går med dem på icke hala underlag..men men...ett annat år..

Den sista veckan har jag helt oplanerat träffat flera personer som fanns i mitt liv för länge sedan..nu under rundan så slog mig tanken...hur olika de bemöter  mig idag...Någon blir flamsig och vet inte vad blicken skall ta vägen och pratar om allt som är ganska oviktigt...medans  de andra stannar upp blir glada vi kramas .... både blanka ögon och stora skratt känns så bekvämt från oss.... Jag tror att det är just det man kan kalla vänskap på djupet.. Att bemöta människor för hur stor storlek de har på kläderna??? känns ju rätt kallt..Istället för att se människan i kläderna...Det finns något att bita i för många...

"Jag är lycklig idag - jag har fått vatten i köket"


Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar