måndag 14 mars 2011

Uppe mé tuppen..

Ja visst är det härligt med måndagar! Man stutsar upp tar på sig "morgonrundekläderna" och drar ut. Tankarna får fart och veckan är startad.... En ny vecka ligger framför en och den blir ju vad jag gör den till...Den känslan är ju rätt häftig..."kittlar lite görskönt i magen" faktiskt...Det är många bollar på gång nu, de gäller att få dem o studsa i rätt takt... Men siktet är inställt i rätt riktning...

För att hålla kropp & knopp i trimm ska jag följande vecka göra:

  • Morgon runda varje dag ca 30-40 min
  • 3 pass på Vibrationsplattan denna vecka med
  • Stångas med rörmokare
  • Äta vad kroppen behöver... för att fortsätta jobba med "uppbyggnad" av muskler...
  • Några pass i butik... dé e sååå himla trevligt att kunna hjälpa kunder till ny fräch vårgarderob
  • Workshops på Pauluns Näringscenter...fylla på kunskapsförrådet.. alltid lika trevlig
  • Kultur inslag de ska bli spännande
  • Ja det ska visst dansas åxå... !!! ...
Just nu skulle jag vilja ha en "spökskrivare" som kunde hjälpa mig att tömma min hårddisk (huvudet) på säkert ett mer effektiv sätt än vad jag gör...Men vis den som ger sig..De é av svårigheterna man når lätthet...


Fågeln på bilden tjattrade på bra i morse när jag gick förbi honom/henne... hur ska man veta vilket sort på pippin det är..Den var full av energi ifall...tror det smittade av sig på mig...Tanken slog mig... tänk att vara fågel och sitta instängd i en bur...hua mig vilken hemsk tanke...När man vill vara fri som en fågel...

Lev livet idag - dagen går inte i repris...


Kram Mia

2 kommentarer:

  1. Hoppas att du får en härlig dag!

    /Linda

    SvaraRadera
  2. Hej Linda! Men tack så mycket, ja dagen har alla förutsättningar att bli så härlig... Önskar dig det samma.
    Soliga hälsningar! Mia

    SvaraRadera