tisdag 15 mars 2011

Motion DÅ & NU!

Morgon pigg ??? Ja det har jag alltid varit, men inte alltid i syfte att motionera. Förr kunde jag ställa mig och baka i morgongryningen. Nu trär jag på mig morgonrundekläderna och går ut i alla väder!!!!Tänkte skriva lite om hur jag rörde mig/motitonerade före Överviktoperationen och efter för att behålla den kropp jag vill leva i..

DÅ!
Som småbarnsmamma och heltidsarbetande inom vården med den kroppsvikten!!! Ja det blev inte så mycket kraft kvar till annat motionerande...Än att ta sig till alla ställen man skulle, så som hämtning lämning på dagsis/skola. Orka jobba, jobbade då inom vården!!! Tung som jag var. Vårdtagarna var tunga och även tvättsäckarna...De slet ju rätt rejält allt detta.. På ledig tid var det ju hem och hus som skulle skötas, handlas, tvättas, Städas...Där tog också min ork slut, för jag hade bra med fart men det räckt ju inte. Eller snarare det var ingen balans mellan energi in och energi ut skulle jag vilja påstå i mitt fall............


NU!
Tar jag morgonrunda varje dag på ca 30-40 min. Kliver av eller på tunnelbanan vid "fel" station. Går minst en station hela tiden. Trappan istället för hissen. Cyklar, den årstiden som det går att cykkla på (har ingen bil) Sen den 1 september 2010 tränar jag på Vibrationsplatta ca 30-40 min 3 ggr i veckan. Började med 2 ggr i veckan först i 5 månader... Varför jag inte börjat tidigare?? med  mer träning har sin naturliga förklaring. Jag lever i en kropp som är överrörlig. Där har fettmassan som jag tappat varit som en kroppsgördel. Den har gett stöd helt enkelt.Och när den börjar ramla av blev det svårt i kroppen. Med värk både här och där. Därför gäller det att ta det lugn i backarna. Så jag inte kör på  för fort..Har gjort det tillräckligt många gånger tidigare. Vet inte om jag blivit klokare eller hur den insikten tog sig till mig??? Men nu känns det som jag har hittat en balans som fungerar utmärkt.Även med energi in och energi ut!
Armövning!
Massage av underben!
"Låt dig inte bli fånge i det förflutna"

Lev väl...Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar