torsdag 3 mars 2011

Kunde inte hålla mig längre!!

I dag gick det inte längre att bara titta på spisen...Inför stambytet förberedde jag en massa matlådor och fyllde frysen...men det har ju gått några veckor nu!! Så det börjar ta slut...Det är inge "hit" att fixa massa disk och springa med diskbalja...inte min grej & kallt är det också när man först skall ut för & komma in till diskstationen...
Men idag kände jag ett stort behov av att få varva ner...komma till ro...samla ihop mig efter allt som hänt sista tiden..Det har hänt så fantastiska saker så jag nyper mig i armen mellan varven för att se att det gör ont...för då är det ju inte en dröm... utan sanning... Och samla ihop mig det gör jag bäst när jag står och fixar och flosoferar och kommer på nya recept ....Det är som Kajsa Varg...man tager vad man haver... Idag tog jag och wokade broccoli med vitlök och chili... I pannan ligger de fläskfile som ja stekt med smör & rapsolja  passerade tomater och gul paprika fick också vara med dagen till ära...


Jag lääängtar så till allt är kart i mitt hem!! Tänk bara när det rinner vatten igen i köket...Då blir det ju liksom lyx.....av högsta klass...Tänk så bortskämda vi är igentligen...men all bekvämlighet....När det är så många som inge har...

Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar