tisdag 1 mars 2011

Linser ja visst...

Så kom då denna dag när det var dax att gå linskurs på Synoptik...Efter ca 1½ timmer testande av olika sorters linser kommer vi fram till ett par som kanske kan bli kompis med mig och min syn...tar mig därifrån med glasögonen i ett fodral...känns bra naket på näsan när man har haft bågar i nästan hela sitt liv... Nästan lite kallt om ansiktet...
Spegel som förstorar rejält fick inköpas för att överhuvud taget se något...för utan glasögon är jag då inte kaxig...hua va det är suddigt....efter några timmar skulle linserna ut...ja det tog då inte så lång tid som och få dit dem...Om jag i min vildaste fantasi har kunnat lista ut hur trevligt det skulle vara att ha linser.....då har jag skaffat de tidigare...vill jag lova......Fåfäng? ja varför inte.... Vi lever ju bara en gång... Kan jag nu bara få detta att fungera så bra som det bara går...Hur underbart som helst....... Just nu känns det som jag rekommenderar alla att ha linser.... vare sig man behöver eller inte.......


Dax o leta kudden...Kram o sov gott...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar