söndag 6 mars 2011

Vasalopps Söndag!

Visst är det härligt att se detta hav med människor ta sig fram på skidor...vissa med STORT FOKUS och andra med bara roligt i blicken...Skidkläder eller kläder för att synas i TV....På ett sätt gillar jag Vasaloppet...Norrlännings om man är har det ju åkts en och annan mil på längden under uppväxten, det är riktigt skönt...att glida fram i spåret, men jag som då är höjd-rädd kom aldrig över den tröskeln.... innan jag la skidorna på hyllan. När det var för stora backar nerför så ja just det!!!! Jag tog av mig skidorna och gick nerför! Det är så sant som det är sagt...

Men det finns en avigsida med Vaslopps söndag. Just en sådan söndag var det dax för min pappa att läggas in på sjukhus för "rehabilitering". Som barn ( ca 10 år) var jag, har man ju inte riktigt kläm på allt som  händer, utan man känner det i magen eller på något annat sätt...Kan inte ta på det...försöker att förstå men hur skall man det som barn... Han tog sina packade väskor och for iväg, inte fick man besöka honom heller. Men hem på någon slags permission kom han...

Varje år när denna Söndag dyker upp så kommer också "min inre bild" på hur det var just den söndagen när han åkte. Att komma ihåg bilder (det man sett) framför sig och  även dofter kan sätta sina spår......Men min totala övertygelse är att mina föräldrar gjorde sitt allra bästa.. Jag kan bara hoppas att jag som förälder & morförälder gör mitt allra bästa... Med en annan öppenhet och närvaro i allt som händer i livet..

Dagens Vasalopp ger de bästa förutsättningarna, det går undan i spåret......Heja Heja... håll tempot till Mora..

Ha en fantastisk dag! Det skall jag ha...//Mia

2 kommentarer:

  1. Hej Mia

    Tack för att du delar med dig av dina tankar och vad livet gett och ger dig. Det ger inspiration till att våga ta tag i sitt eget liv och förändra sättet att se på saker och ting. Pratade med dig idag när jag var in på Joy och kände redan då att jag fick mer energi för att fortsätta min viktminskningsresa. Har redan tittat på vibrationsträning.
    Hälsningar Maj-Britt

    SvaraRadera
  2. Hej Maj-Britt! Det glädjer mig att du får inspiration & att "våga" ta tag i ditt liv. Jag tror på dig det ska du veta. Ta fram kraften som bor i dig. (kolla mönstret i klänningen). Önskar dig ett stort lycka till... Vi ses & hörs! Hälsar Mia

    SvaraRadera