torsdag 3 mars 2011

Ett ord på vägen...

Boken som jag håller på att läsa (Munken som sålde sin Ferrari") får mig att stanna till i tanken.... och se hur "tokigt" jag och säkert många med mig har prioriterat eller prioriterar fortfarande....

Många kloka ord är det...Men ett som jag kunde identifiera mig rätt starkt med vill jag dela med dig!

"Min vän - att säga att du inte har tid att förbättra dina tankar och ditt liv är som att säga att du inte har tid att tanka bilen för du måste köra vidare. Det straffar sig till sist"


Det var ett Citat ur boken...


När jag började läsa boken denna gång...var jag faktiskt lite "rädd" att det skulle vara skitjobbigt..men det kan ju var jobbigt på olika sätt...Denna gång var jag REDO...för jag har faktiskt mest läst med ett leende på läpparna till och med skrattat vid flera tillfällen...Ganska intressant hur vi tar emot!!! Redo eller inte..Tolkar orden...på  ont eller gott..


Det bäst jag gjort på länge är att just stanna upp... och det är så mycket fint som kommit till mig!!


"Att stänga gamla dörrar & öppna nya dörrar ger livskraft"


Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar