torsdag 14 april 2011

"Du är vad du äter"???

Och blir som du tänker!!!! Det ligger mycket sanning i dom orden...På olika vis, blandat med massa VARFÖR och hur blir det så här..... Allt går att förändra. Men att förändra med långa och hållbara resultat är för många ett problem..Allt ska gå så snabbt - men om det har tagit ett antal ÅR att lägga på sig ett antal kilon för mycket av någon anledning kan det ju inte bara blixtra till så är man smal och lycklig... Och vem har sagt att man blir lycklig bara för att man är smal??? Jag tror att många överviktiga tror att det sitter ihop - blir jag bara smal så löser sig allt...Vi får inte glömma de som har "undervikt" de sitter med samma funderingar men tvärtom...tänk om jag kunde gå upp lite i vikt....

"VARFÖR" tror du att du är överviktig??? Den frågan tror jag mig ha fått bra svar på. Och vill att alla skall ställa den till sig. Det kan vara roten till det onda.... Det är där resan börjar mot ett samlare och lyckligare liv........
Har just tittat på Anna Skipper i TV programmet " Du är vad du äter"...http://www.tv4play.se/ Det är som en resa tillbaks i tiden för mig att se sådana program... Det var mycket som berörde mig i kvällens program. En ung kvinna som verkligen har bestämt sig...Jag håller alla mina tummar att det kommer gå väl... 
Våra fötter de har det inte lätt... Jag blev så glad att hon fick hjälp med inlägg på en gång....Mina fötter de har inte haft ett enkelt liv.....Jag som alltid gått i klackar...även i min överviktiga kropp...ja de é helt galet. Men skall man vara fin får man lida pin...Sedan 1 år tillbaks har även jag inlägg i alla mina skor..Och går i skor även i mitt hem med inlägg.....Bättre sent än aldrig....Nu är de glada mellan varven.... Även om jag testar deras gränser nästan varje dag....
Sådana små inlägg är jättebra o flytta mellan enklare o lite tunnare skor.......

Tänk om vi kunde göra med kroppen som vi gör med BILEN...Byta ut de slitna delarna???


Lev väl...Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar