måndag 25 april 2011

"Vem gråter vid din grav?"

Boken Vem gråter vid din grav? är den tredje av Robin Sharma som är översatt till svenska. (skönt för mig). För en tid sedan skrev jag och berättade att jag började läsa hans bok, "Munken som sålde sin Ferrari" och därefter boken "Finn din Livsuppgift". Helt otroliga böcker...om man är i förändring eller öppen för förändring...Jag läste dem och det kändes som att jag bockade av min att göra lista...Helt otroligt vilka insikter det ger....När man ser att man förflyttat sig ganska långt i livet åt ett öppnare och mer framgångsfullt liv...Helt enkelt vågat klia ur TRYGGHETSZONEN.... Och vad livet ger tillbaks... och att våga ta det som kommer till en...

Idag har jag suttit och läst i boken Vem gråter vid din grav?, det är ingen bok man sträck läser..utan en bok som mer är en praktisk vägledning i konsten att leva, där Robin Sharma delar med sig av 101 korta kapitel på lösningar på livets  alla områden...Helt vanliga saker så som att vi kan resa till Månen...men knappt har tid att hälsa på vår granne...  Sådant som kan upplevas självklart har för så många blivit ett problem...Tiden räcker inte till får jag höra ofta...av många!!!! Men det enda vi har lika ALLA är just tiden 24 timmar per dygn...
Länk till boken: http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9127117812

Att leva sitt bästa liv!!! Är det bästa jag gjort!


Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar